KONSTRUNDA DEN 7 JULI - ÖVRE OMRÅDET

Vad jag är ledsen att jag missade Barbro Andersson på Apelvägen 115 och hennes glasmålning. Jag var väl inte nog uppmärksam att kolla efter bi-skylten som visar att "här pågår det konstaktivitet". Solly!
 
Birgitta Lidbeck¨, som är syster till Jan Lidbeck som äger stuga nummer 140 var också med för andra året och hon hade försäljning av de fina ljus som hon gjuter själv. Ny för i år var däremot Cecilia som representerade Kardans dagcenter i Säffle. Hon skötte försäljningen av de handgjorda regnmätarna. Dagcentret hade ytterligare varor till försäljning och där blev jag vid en påse med tändrullar att använda till grillen istället för tändvätska. Så nu är det bara att hoppas på grillväder, så att jag får testa om marknadsföringen håller vad den lovar. Tändrullarna består av hårt rullat papper som är indränkt i stearin - känns som ett bidrag i miljötänket...tänker jag.
 
 
 
 
 
 
 
Kajsa Josefsson gjorde affärer lite här och var - här blev det ytterligare något att pryda den redan ursnygga trädgården med på Rönnvägen 104.
 
Ständigt glada och positiva Kamilla Laag visade sina kursdeltagares alster i sin trädgård på Lindvägen 136. Kamilla leder kurser i kallmålning och är den som gjuter materialet som det målas på. Dessutom fanns det betongalster att beskåda och att köpa. Tyvärr har jag inte namnet på hantverkaren, men hoppas att få träffa henne i egenskap av kursledare i den påtänkta aktiviteten att gjuta i betong. Jag förstod på Kamilla att det pågår operation övertalning, så att vi kan få en liten studiecirkel i detta ämne. Jag anmälde genast mitt intresse hos Kamilla och hoppas nu på att det går att ordna och att det då förstås passar i tid. Det är svårt att få en tidpunkt där det passar alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0