LÖNNVÄGEN 24

Hanna Bryskhe och Lisbeth Sjöbom var på samma födelsedagskalas, då Hanna nämnde att hon eventuellt tänker sälja sin fina stuga på Lönnvägen 24. Lisbeth lade in ett önskemål om att "om försäljningen skall realiseras - tala om för mig först". Försäljning blev det och från och med april 2010 är det Lisbeth som står som ägare för stugan.


Lisbeth har tidigare arbetat som undersköterska på bl a Rosenbad och betraktar sig som en frisk pensionär.  Vid kolonistugan tänker hon koppla av tillsammans med sin sambo Roger. Stugan är i toppskick och det här året har Lisbeth väntat in vad som kan tänkas komma upp i form av växtlighet. Tyvärr har även Lisbeth drabbas av den vattensjuka miljön som några av oss har råkat ut för på Lönnvägen, så potatisen står i vatten redan innan den har kommit i grytan.

Världen är liten - när jag frågade Lisbeth var hon härstammade från så fick jag svaret Torsby. Nu är det så att Torsby kommun är 22:e största kommun i Sverige, så det går ju an att vara anonym med det svaret. Så jag fick henne till att precisera sig - "Björbysättra", blev svaret, "men det är det ingen som vet var det ligger". Jooodå, mina rötter är inte långt därifrån och i Björbysätern fanns det en festplats om var välbesökt när livet var ungt. Kul, tycker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0