MITT SISTA KLIPP

Sista klippet för säsongen får vi tro - blött är det och gräset växer väl inte till sig mer än det har att leva på under vintern. Fastän vi kanske får en grön vinter, nu när all nederbörd tycks ha kommit under den så kallade sommaren. Nu kom hösten i en väldig fart, fastän det är ändå en behaglig temperatur stundtals, när regnet inte står som spön i backen.

Något klipp gjorde jag dock inte när jag valde färg till  "lilla huset på kolotten"! Så inivassen ILLGULT- jag lyckades inte ens få till det på tredje försöket, trots att killen i affären hällde ut en hel burk över golvet för att jag skulle slippa (tror jag eller önsketänker jag). Jag tog inte vara på det ödet utan åkte hem med färgen Holger efter att ha testat två blekgula varianter tidgare. Iiiiiiiih, jag får ångest när jag slänger en blick på de skrikande, blanka väggarna och tänker på allt arbete som är nedlagt för att förlänga levnadstiden på det lilla huset. Just nu är det heller ingen tröst att andra har det värre. Gult ÄR fult - åtminstone ibland. GUL färg skall man bli glad av inte vara ångestframkallande.

Avvaktar vintern och har en förhoppning om att det blanka försvinner när färgen har torkat ordentligt och så kanske det kommer en vårsol som kan bleka eländet något. Visst går det att måla om, men hantverkaren har sagt upp sig och jag tror inte ens att vintervila hjälper där. Jag får väl kontakta RUT.. eller jag menar ROT, men det är väl så att det gäller inte för sådana fritidsaktiviteter som kolonistugor, så jag får väl måla SVART!!!

Kommentarer
Postat av: Barnbarnen

Jättefint hus moffa har gjort!

2010-10-23 @ 21:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0