KONSTINTRESSE??

När jag har talat med några av de nya medlemmarna så har det framkommit att de ägnar sig åt att måla tavlor på sin fritid och någon är t o m etablerad och medlem i KRO – Konstnärernas Riksorganisation.

 

Det väcktes en idé om att anordna en utställning för de som vill visa upp sina alster. Nu visar det sig att tre av de som jag vet om och som jag talat med om denna idé själva har tagit kontakt med varandra och är ivriga om att få ge sig tillkänna och har nu föreslagit att de skall kunna genomföra en mindre utställning redan nu till höstmötet den 16 september. Hur ställer sig styrelsen till detta?

 

Min tanke var annars att en utställning skulle kunna vara aktuell åtminstone under t ex jubileumsåret och då skulle också fler kunna tillfrågas. Under tidens gång och med diskussion kring detta så har ytterligare förslag kommit att det kanske skulle kunna anordnas en ”konstrunda”, vilket skulle innebära att de som är intresserade av att deltaga har sina utställningar ”hemma” i sina stugor. På så sätt kan var och en visa lite mer av sina alster, samtidigt som allmänheten får en chans att komma in i våra täppor och känna på koloniatmosfären lite tydligare.  Det här skulle kunna ingå i en serie av teman under jubileumsåret och kanske pågå en helg eller längre.

 

Det här hindrar ju inte att utställningsidén faller utan den kan kanske få vara ett inslag vid kommande årsmöte? Om idén faller i god jord (?!) hos styrelsen så kan ärendet tas upp på det tidigare nämnda höstmötet, så att flera kan få möjlighet att deltaga till våren. Jag tycker att det vore så inivassen kul att få till lite gemensamma aktiviteter bland medlemmarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0